Nej, det är inte vad jag sysslar med

 På sistone har det från flera håll kommit funderingar om varför jag gör det här.  Det har också antytts att man tror att jag gör det här av en annan anledning än jag verkligen gör.

Till exempel fick jag den här länken skickad till mig med frågan: Har du fått en konkurrent?
Svaret är enkelt och snabbt. Nej.
Jag gör inte det här för att få ligga med någon. Är det målet finns det enklare sätt. Bloggen jag länkar till tycker jag snarare är lite obehaglig.

Även i mina kommentarer har det smugit sig in lite liknande grejer, även om jag inte tror att Daniel menade att jag verkligen skulle följa boken ”Spelet” för att komma dit jag vill.

Jag reagerade i alla fall på det, eftersom jag tycker hela fenomenet med den boken är lite roligt. Den säger sig vara en skönlitterär sanningsenlig beskrivning av ett antal personer som kallas för ”raggningsexperter”. Mycket av boken är baserad på olika forum på nätet, som jag beökte nån gång för mer än tio år sedan. Då tyckte jag att de var intressanta. Nu vet jag att varken de eller boken innehåller något annat än det som man rimligtvis borde kunna lista ut själv. De har bara hittat på bokstavskombinationer på saker som att lyckas ligga med någon man bjudit på sprit i baren och liknande grejer. Framförallt handlar det endast om hur man får med sig en tjej hem från krogen och hur man sedan ”slipper” henne efter det. Inte heller nånting för mig.

Vad vill jag då med det här inlägget?
Inget annat än att oficiellt ta avstånd från den typen av yttringar som jag beskrivit ovan.

Ett svar to “Nej, det är inte vad jag sysslar med”

  1. Blargh Says:

    Hah ”Spelet” suger och är inte sanningsenlig. Var också inne på liknande forum för många år sedan då Style (Neil) var aktiv men inte enligt boken.

Kommentera

