Borde jag?

Börja bli desperat nu?

Snart har halva tiden gått, och resultatet är fem, eller kanske sex, försök att bygga nåt, som inget har funkat riktigt.

Jag börjar få slut på alternativ.
Det finns typ tre personer jag är lite intresserad av.  Jag borde kanske ta och försöka där.  Det är nog lite långsökt, men det är ju nåt att göra åt det i alla fall.

Ja, jag borde nog bli lite desperat.

8 svar to “Borde jag?”

  1. c. Says:

    Är inte desperation lite av grundkonceptet i projektet? Inte för att vara negativ, men utifrån kan det lätt se ut så redan från början så då kanske det är lika bra att leva upp till det… Samtidigt känns ju kanske inte desperation som en bra grund att bygga ett äktenskap på. Om du inte vill bli som Ross ”three divorces” Geller (ja jag såg en re-run häromdagen).

  2. Sara Says:

    Hehe.. Jag kan inte annat än instämma med föregående talare! Aaron, sluta försöka förneka att du är desperat och agera därefter istället!

  3. helene Says:

    blev ju hitskickad av våran hårda chef kenny att kolla in dig då han hade berättat om ditt mål å uppnå,,,bla bla osv…så då gick vi in för å kolla självklart-skitkul ide,hoppas de går bra för dig:)
    du har ju iaf utseendet för att lyckas hehehe

  4. Emma Says:

    Hej Aaron!
    Jag har ett råd till dig:
    Jag tycker att du ska specificera vad det är du söker. Du vet säkert vad du vill ha när du ser det och visst, ibland blir det tvärtemot vad man har tänkt, men jag insisterar på att du ska lista viktiga egenskaper.. eller typ så

    Om du gör det blir det lättare för din omgivning att ringa in potentiella ”offer” och introducera dem för dig. Dessutom är jag övertygad över att det kan vara bra för dig att tydligggöra vad du vill ha…för dig själv. Vet du vad du vill ha?

    Att önska kostar ingenting…
    (jag å andra sidan är ingen cyniker)

    lycka till!

  5. Karolin Says:

    Jag tror inte att han är så desperat.

    Om han var det skulle han ha en otrolig massa dåliga dejter med katastrofalt slut bakom sig och han skulle inte hålla på och skriva om sitt jobb i den här bloggen utan bara älta en massa ”om bara…” och ”varför gjorde jag inte…”.

    Desperat?
    Ungeför lika desperat som fiskar är att komma upp på land.

  6. Jessica och Keso Says:

    Du skulle ju kunna presentera förnamnen på dessa här. Kanske följer även dessa din blogg och får sig en hint. Jag tycker f.ö. att detta är jätteroligt. 🙂

  7. Daniel Says:

    Tjena, har inte direkt hunnit studera dig genom dina inlägg så extremt mycket än.
    Men…vid första anblicken, första intrycket, är du nog inte bra på att spela ”spelet” helt enkelt. Jag tror inte att fråga dig själv om du har blivit desperat, är bra. Desperation har många tolkningar. Du kanske är väldigt behövande eller krävande när det gäller uppmärksamhet. (från kvinnor)
    Och om du måste fråga dig om du är desperat, då har du säkert varit det ett tag redan. Detta är dåligt för det blir bara ett till hinder i ens självförtroende.
    Vad allt handlar om egentligen är spelet. Till exempel den där boken ”Spelet” tar upp metoder för att ragga. Men det som kommer efter är minst lika mycket spel också, dvs perioden när man träffas.
    Folk som inte håller med om det är ett spel är antagligen hopplösa romantiker, det är människor som ofta får vänta länge med att träffa någon, eller i vissa fall har tur. (den rätta) Det är människor som släpper sina känslor lösa helt och hållet, de hänger sig helt åt känslorna. Och visst, det kan man göra, men it takes two to tango. Det kräver att den andra gör likadant.
    Vill man istället träffa någon som man kan bygga något med, då tar man det lugnt, man går inte för fort fram. Men det kanske viktigaste för en människa som väldigt gärna vill slippa sova ensam – Var iskall! Man skall aldrig visa att man vill FÖR mycket. Att dejta kräver ömsesidiga känslor för varandra….har du då desperation i blicken, ja då är det nog kört. Ett bra sätt är att helt enkelt inte ha några krav på utgången och att inte sätta etiketter på förhållandet för fort.
    Men du har säkert listat ut det här själv redan. Och som sagt, nu känner jag inte dig, jag vet inte om ditt problem är att träffa någon du gillar, eller att behålla de du gillar i ditt liv.

  8. Nej, det är inte vad jag sysslar med « Bröllopsbloggen Says:

    […] i mina kommentarer har det smugit sig in lite liknande grejer, även om jag inte tror att Daniel menade att jag verkligen skulle följa boken “Spelet” för att komma dit jag […]

Kommentera

