Förresten

I dag blir det fest. Och jag känner mig på gott humör.
Så kanske blir det lite flörtande i kväll, om det är någon där som väcker mitt intresse.

Jag tror på den här dagen. Gör du?

Ett svar to “Förresten”

  1. maria Says:

    Inte för att vara sån, men hur har du egentligen tänkt dig livet efter bröllopet? Om du inte träffar en gymnasieelev är det väl inte orimligt att människan har skaffat sig ett liv någonstans. Är det tänkt att hon ska ge upp det livet och flytta till Linköping med dig, eller är det du som ska följa henne? Har du även idéer om hur ni ska bo och hur många barn ni ska ha, om ni alls vill ha barn? Helt enkelt, hur långt sträcker sig din planering och hur ska du presentera denna planering för din blivande fru? Vad har du för förhoppningar om hennes reaktion – ska hon bli glad och tycka att du är gullig, ska hon säga ifrån och vilja vara med och bestämma, ska hon vara så desperat att bli gift att hon struntar i vilket?

    Sen är jag lite nyfiken på vilka värderingar du lägger i ett äktenskap. Varför är det viktigt att vara gift? Är du bunden av traditioner, är du en romantiker eller är det bekvämlighet? Eller vill du bara ha en fest? Hur ser du på att vigselrätten i äktenskapsbalken är diskriminerande och ännu inte gäller alla vuxna människor?

    Jag är som du märker fascinerad av detta projekt och nyfiken på hur du tänker, då jag själv aldrig ens tänkt tanken att gifta mig och också har lämnat kyrkan.

Kommentera

