Ett år?

Jag håller på att skriva ihop ett inlägg om vad jag söker hos en kvinna. Det är inte så lätt ska ni veta. Balansen mellan att säga något och att inte utesluta massa tänkbara kandidater kräver noga övervägda formuleringar.
Det kommer i alla fall snart, jag lovar.

Nu till dagens fundering.
Vad är det jag ska göra som tar ett år?

Jag förstår verkligen inte det här. jag kan förstå att vissa saker måste vara fixade i god tid, som att hyra funktionärer (präst/vigselförrättare med flera) och lokaler. Sen då?
Ska jag bara sitta och vänta i ett år tills det är dags att handgripligen göra saker, eller har jag missat nån del som tar väldigt lång tid?

Berätta för mig. Det här kan ju bli pinsamt annars.

12 svar to “Ett år?”

  1. David Says:

    Hejhej Aaron!

    Jag har ett par av mina vänner som uttryckt sitt intresse för att dejta ”killen med bloggen”. När kommer anmälninsformuläret upp?

    Min kollega undrade över din ålder men lade sedan snabbt ner sina förhoppningar då hon ansåg sig vara för gammal för dig.

    det leder mig osökt in på min fråga:
    Hur ser du på ålderskillnad till din framtida fru? Är det något som du måste ta hänsyn till? Inom vilka gränser i så fall?

  2. Lilla Li Says:

    Eftersom jag gifte mig i lördags (grattis till mig!) så hänger jag en del på Bröllopstorget. Vill tipsa om den sidan, om du inte redan hittat dit. Där har någon även skapat en tråd i din ära: http://www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2433290.html

    Lycka till!

  3. He-Man Says:

    Oj, nu är du Bröllopstorgad Aaron, då finns det ingen återvändo.

    Det finns så mycket att planera att det knappt går att beskriva. En snabb blick på de senaste trådarna på Bröllopstorget ger dock en känsla för vilka dina viktigaste beslut i livet är:

    1. Runda eller fyrkantiga tårtpapper. Spets eller duk?

    2. Färgtema? Vitt, grönt, Gryffindor-tema? Brudtärnorna – valfri färg eller ska alla ha matchande marsipanbakelseklänningar? Beställa från Kina eller från Thailand?

    3. Inbjudningskort: Fyrfärgstryck med bladguld eller broderade? Guld- eller silvertråd på brodyren?

    4. Vilken typ av stolar vill du ha på festen? Hög rygg eller lagom? Armstöd eller inte? Stolsöverdrag?

    5. Bordplacering: Långbord, treudd, fristående öar? Placering i åldersgrupper, kompisgäng, slumpmässigt kaos? Sniffare vid eget bord eller utspridda?

    6. ”Tar brudgummen av strumpebandet på festen?” http://www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2458308.html

    7. Brudparsfigurerna på bröllopstårtan? Klassiskt brudpar eller något humoristiskt? Plast, marsipan eller porslin? Beställa från USA – The Promised Land of Wedding Cake Figurines – eller inhemskt?

    8. Jag vill se riktigt ostig ut på mitt bröllopsfoto. Vem har tagit den här fantastiska bilden, för precis så vill jag se ut: http://precheck2.atellus.se/intranet/upload/images/567.jpg

    9. Äktenskapsförord – Min man vill att jag ska skriva under ett papper som säger att han ska ha alla pengar och att jag ska jobba som slavarbetare i hans hem. Är det normalt?

    10. Var hittar man bästa nakenfotografen i Skara? Finns det någon bra sminkör för nakenbilder i Bräkne-Hoby? Tydligen är det väldigt vanligt att man ger bort en s.k. ”Secretbox” till sin älskade som morgongåva. Detta är en låda med nakenbilder på en själv. Kolla om du kan få tag på Bingo Rimér för dina bilder Aaron.

    Och det här är bara dagens trådar. Kolla på Bröllopstorget varje dag så får du tips om tusentals saker att planera/oroa dig för. Det tar ett år att ta ställning till alla dessa livsviktiga beslut.

  4. loveina Says:

    Men egentligen Aaron är det väl väldigt enkelt vad du söker hos en kvinna? Ålder, längd, religionstillhörighet och partipolitisk hemvist brukar ju inte vara så viktiga när det gäller kärlek, möjligtvis kan de underlätta själva relationens bevarande senare.

    Du söker väl:
    En kvinna som du faller för, som i sin tur faller för dig, OCH som, icke att förglömma, vill gifta sig med dig på ett tre-dagars-kalas redan sommaren 2008.

    Som formulär sett blir detta rätt tråkigt och helt omöjligt att besvara men lite uppgifter om ålder, längd, hemvist och intressen kan väl inte skada? Sen måste ni ju ses för att kolla om det andra klickar.

    Eller jag ute och åker skridskor?

    Och för 17. Se till att träffa brudaspiranterna som vill dejta han bröllopsbloggskillen. Någon av dem kanske har exakt det du söker och är dessutom införstådd med dealen.

    Ps glöm inte äktenskapsförord när det väl beger sig.

  5. Lilla Li Says:

    Vill tillägga, angående det här med att du funderar över vad du söker hos en kvinna, att jag för nåt år sedan sammanställde en lista över en massa bra grejer. Vissa saker är mest intressanta att veta om varandra, andra saker är bra om man delar värderingar kring. Alla frågor står i början av den här tråden: http://www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1914584-1.html

  6. Lyx Says:

    Du behöver en kvinna som kan ge dig en b*&:#h slap och en spark i ändan

  7. Ett år med Bröllopsbloggen « Blogglistan Says:

    […] posten heter just 1 år och handlar om vad han ska ta sig för under […]

  8. [Förklarat] Says:

    Antar att det räcker med att man köper inbjudningskorten i teid och så får man arbeta utifrån det.

  9. Karolin Says:

    Det som tar tid i realiteten, om man bortser från tårtspadar och korv eller smörrebröd till vickningen, är bokandet av lokal. Folk (läs: kvinnor) har gått upp i parterr över det här med lokal och sökandet efter ”den-perfekta-platsen-utan-brännässlor-och-där-alla-mirakulöst-nog-aldrig-blir-för-fulla” att de har börjat boka onödigt och okristligt tidigt.

    Och sen kan en klänning (THE dress) ta fem månader att få hem från kanakka (eller vad det heter) i Kina.

    Resten tar ju faktiskt inte så lång tid med en smula förnuft och half a brain.

  10. He-Man Says:

    Men hur ställer du dig till spörsmålen jag listade ovan då Karolin?

    Att välja tyg till stolsöverdragen man tänker sy upp till stolarna på festen tar tid, det förstår väl vem som helst.

  11. Kajsa Says:

    Det är sant att det bokas lokal sjuuukt långt i förväg! Vi tänkte gifta oss denna sommaren men redan i våras var den lokalen vi tänkte oss uppbokad fram till oktober. Så då sköt vi upp det till nästa sommar och redan för en månad sen var hela nästa juni uppbokad!! Och det är typ en helt vanlig lokal i en helt vanlig stad. Fin och så men ändå. Och då ska vi ändå inte boka nån kyrka…

  12. Karolin Says:

    He-Man

    Det slår jag ifrån mig, jag tar inte i det 😉

    Jo, men det är ju viktigt för alla dem som ser sitt bröllop och tiden fram till det som en resa där det är viktigt att få ut maximalt av upplevelsen i form av att matcha brudtärnor med tapeten och att bestämma över gästernas färg på kläder.

    Det är som att den som lägger ner mest pyssel på sitt bröllop vinner, men man BEHÖVER ju inte göra det…

Kommentera

