Vad har egentligen hänt då?

Det ska jag svara på. Nu.

Jag har jobbat.

Jag har också funderat lite mer och planerat upp min höst.
Så här ser den ut, i grova drag.

Augusti
Jobb i Stockholm. Det kommer ta mycket tid men det är inte så långt kvar nu.

Jag ska passa på att gå lite på stan här och hitta inspiration. Det finns ju ett mycket större utbud av saker här och det är mycket roligare att se saker i verkligheten än på internet.
Först och fråms handlar det fortfarande om ringar. Även porslin till festen ska undersökas.

Sen är det ju det här med bröllopspresenter. Tycker ni att jag ska hitta en butik och lämna en ”lista” där, som jag förstått att en del gör, eller ska folk få hitta på helt själva?
Ska listan fram är ju det här ett bra tillfälle att börja undersöka möjliga presenter.

September
Tillbaka till Linköping.

Det är dags att bestämma mig för lokaler, så jag har tänkt att ge mig ut och spana såna då. Både i verkligheten och på nätet gissar jag. Det blir nog nu som mina vänner för första gången kommer tröttna på mig, för de kommer dras med på en hel massa strapatser.

Oktober
Beslut om lokal och grovplanering för för hela ”eventet” som jag i dagsläget tänker mig pågå i upp till tre dagar.
Fredag – ”Förfest”
Lördag – Vigsel på förmiddagen och bröllopsfest därefter
Söndag – Lugn avslutning och paketöppning
Tanken är då att man blir inbjuden till hela helgen, och är med på så mycket man vill.

November
Förfina planeringen och bestämma funktionärer.
Börja kolla på vilka 25 ”par” som ska bli bjudna från min sida. (Oj vad lite det låter nu…)

December
Ta de sista besluten och sätta upp en lista eller liknande på exakt vad som kommer att behöva göras, när det ska göras och vad som inte kan göras förrän jag hittat en brud.

Så har jag tänkt mig ungefär. Det ger mig sex till sju månder att fixa det praktiska med vigsel och fest.
Ja, och fixa en brud också ja. Jag glömmer nästa bort den biten ibland.
Det kommer även ske parallelt med ovanstående, på mer eller mindre direkta sätt.
Det är för övrigt denbiten av det här jag ser mest fram emot just nu. Att försöka hitta en fru. Det kannämligen bli fantastiskt roligt i det här forumet.
Tanken är också att det snart ska komma upp ett ”anmälningsformulär”, där man kan anmäla sitt ”intresse” för en träff med mig. Sen får vi väl se om det kan gå längre än så.

Nu tar vi det lite lugnt i en månad, och sen kör vi på så att det inte går att stoppa oss!

7 svar to “Vad har egentligen hänt då?”

  1. nilshjalmarson Says:

    Bruket med en lista i en butik tror jag hör samman med att man samlar på sig en ”hemgift” vid vigseln. För oftast handlar det om en butik som säljer husgeråd (typ duka). Nu för tiden så är det ju sällan så att brud och brudgum flyttar från sina föräldrahem till ett eget och därför behöver en servis utan båda personer har som regel ett eget bohag. Om man vill skaffa sig en enhetlig servis kan det dock vara ett bra sätt.

    Andra varianter finns dock. Min syster är gift med en holländare och där är det bruk att man ger pengar till en resa eller liknande. Vill man ha bidrag till en resa kan man önska sig resecheckar hos någon resebyrå.

    Vad det gäller upplägget med tre dagar så stödjer jag det fullt ut. Ett ordentligt bröllop är flera dagar. För att återkomma till min systers bröllop så anordnade man en utflykt dagen efter festen med korvgrillning och andra avspända aktiviteter. Detta kan vara ett alternativ till en mer traditionell paketöppning.

  2. Yfla Says:

    Hej Aaron!
    Va roligt att du ska gifta dig!!!
    Ska försöka hjälpa till så mycket som möjligt med idéer. Har ett par redan nu…
    Du skulle ju kunna strunta i bröllopspresenter och istället låta dina gäster betala 100 kr per kuvert eller så, då kommer du ner lite i kostnad. Alkoholen kan du hämta i Tyskland!
    Om bröllopet blir i krokarna runt V-by har jag lite förslag på festlokaler oxå.
    Även Funderat lite på tänkbara fruar men lite svårare att komma på nån bra här nere….förresten, vad är det för tjej du letar efter? Hur ska din blivande fru vara som person?
    Lycka till så ses vi snart!
    Kram Y

  3. Erica Pihl Says:

    Hej Aaron!

    Kunde knappt tro mina ögon när jag först såg detta! Blev till en början lite chockad men antar att det var för att detta sätt att gå till väga för hitta en fru, för mig känns så främmande. Nu, ett par minuter efteråt, då jag begrundat och tänkt igenom saken tycker jag att det är roligt och fruktnasvärt modigt av dig!! Hoppas verkligen att du kan rå hem det här och hoppas ännu mer att jag blir bjuden på kalaset!!! ;o)

    Puss och kram
    Erica

  4. Ika Says:

    Hej Aaron!

    Jag är fascinerad av din blogg! Först tänkte jag ”vilken galning – hur ska han hitta någon på så kort tid att gifta sig med?!?” Men så bestämde jag mig för att vara romantiker och tro det bästa!!!

    Jag beundrar din tåga:D

    Jag kommer följa din blogg med stort intresse. Vem vet; kanske jag kan vara till hjälp på något sätt?

  5. Edvard Says:

    Lista i butik är per definition tråkigt. Att lämna gästerna helt utan guidning är dock inte heller schysst.

    Detta är ju dock problem som dyker upp först när inbjudningarna ska skickas ut och då vet du åtminstone en sak till, vem du ska gifta dig med…

    Mitt tips är att ni då tar hjälp av din future marskalk och hennes brudtärna. Dessa kan få instruktioner från er och i sin tur ta hand om förfrågningar från gästerna så slipper ni hantera detta.

    När jag och Tora gifte oss bad vi våra gäster att ge oss presentkort på bröllopsresa. Det man ska tänka på då är ju att man säger en resebyrå så att man inte sitter där med presentkort i 5 olika byråer.

    Förövrigt är det verkligen dags att ta tag i ”frufrågan”. Det är lite för mycket annat som hänger just på den ”detaljen” för att det ska kunna vänta så mycket längre…

  6. De Mento Says:

    du är patetisk

  7. Revisorskan/Lou Says:

    Haha, du är för skön Aaron.

    En bekant till mig var på bröllop i Polen i somras (tredagars) och berättade fascinerad om de sanslösa mängder vodka som var beräknade/serverades per person och dag. Han hade tydligen blivit väckt och utskälld på söndagsmorgonen då han av ren fylleutmattning tänkt hoppa över dagens festligheter. Men icke – han var den enda som inte var på plats för dag 3 och det gick ju inte för sig.. (Stackars linköpingspatet som inte var van vid alkoholen *hrm*. ) Kanske ett koncept att fundera på? =)

Kommentera

