Announcement

Hej mina kära läsare.
Att döma av trafiken här har ni blivit ett hyfsat stort gäng, med tanke på att jag själv inte gjort någon reklam att tala om. Kul tycker jag. Mycket kul.
Det känns som att det är en förutsättning för att jag ska lyckas med det här; att många läser bloggen och kommer med input till mig. Jag har alldeles för dålig koll på sånt här med bröllop för att klara av det själv.

Ja, och så kommer jag ju behöva gifta mig med någon som har läst den, och ju fler som läser, desto större utbud helt enkelt.

Jag har fått kommentarer om bloggen lite här och var, både från väntat håll och från en del väldigt oväntade. Det är  kul. De flesta är hyfsat positivt inställda också, även om jag ibland kan skönja en antydan av att folk vill klappa den lille token på huvudet och fnissa lite bakom ryggen på mig.
Det är ok. Jag gör det här för min egen skull främst, och vill ni tro att jag inte är på allvar, eller att jag är en tok, eller vad som helst, så gör det.
Vi får alla se vad som händer om ett år. Inte ens jag vet ju hur det här kommer sluta, så ni kan mycket väl ha rätt.

Men, vi har ett problem. Ni läsare och jag gemensamt.

Jag befinner mig just nu cirka tjugo mil hemifrån och kommer så göra i ungefär tre veckor till.
Jag jobbar på dagarna och har begränsad tillgång till internet på kvällarna.
Det gör att jag inte kan uppdatera er om det som sker i den utsträckning jag skulle vilja. Det innebär också att jag inte har möjlighet att ta tag i planeringen på riktigt allvar just nu.
Till exempel skrivs det här inlägget på min dator utan internet, och forslas till jobbet i morgon, eller idag då, med hjälp av ett usb-minne, för att jag ska kunna publicera det.
(Jo, jag har internet ”hemma”, men jag får inte riktigt vara i fred vid den datorn, och det gör det svårare att sitta länge och skriva.)

Så, ge er till tåls. Tids nog sätter det här igång på allvar, jag lovar. Det finns ganska många planer på hur jag ska lyckas med det här och samtidigt kunna skapa vad jag hoppas blir en både intressant och till viss del underhållande blogg om projektet.
Tips, idéer och reflektioner tar jag tacksamt emot antingen i kommentarsfunktionen här eller på min mail; aaron.axelsson@gmail.com

Tills vi hörs igen,
Aaron

6 svar to “Announcement”

  1. Emmy Lou Carson Says:

    F*n j*vla skit i h*vete!

    Kokade precis över 5 liter géle av svarta och röda vinbär på min mors spis, allt på grund av dig Aaron. Karamelliserat socker är över hela glasspisen och en kletig röd gegga finns över hela köket. Nu måste jag ägna några timmar åt att skrubba hela köket innan min perfektionistiska mor kommer hem från stranden och solen. Kunde bara inte slita mig från dina äventyr och bröllopsbestyr, men jag kan heller inte visa upphovet till syltkaoset i köket föt min mor, hon kommer tvinga mig att ringa dig då och böna om en date. Hon skulle tycka du är en riktig snygging och fråga om du kan hugga ved och köra traktor. Nu kommer hon så jag måste sluta, säg till om jag kan hjälpa till på nåt vis (jag har Marias privata nummer nu)!

  2. loveina Says:

    Som svar om du inte går tillbaka till min blogg igen:

    Ähum.

    Tänkte inte på att du själv skulle kunna se det…

    Ja. Jag tycker att det är lite vansinnigt faktiskt. 🙂 Men roligt, intressant och absolut värt att följa. Jag har ju själv slagits med singellivets våndor i så många år men aldrig kommit på tanken att sätta ett så konkret mål, och liksom bakvänt på något vis, som du gör.

    Jag lade främst upp dig för att jag vill följa hur det går för dig. Kanske kan jag ge dig några tips om nätdejting?

    /Loveina

  3. Kajsa Says:

    Nu Aaron har du tagit ifrån mig en hel massa tid som skulle kunna ha varit värdefull arbetstid och därför måste jag ju bara kommentera lite. Angående ringar – Jag håller på en slät förlovningsring och sen en ring med stenar till bröllopet. Då kan ni ju ha två likadana ringar som förlovningsring och så kan man hitta ganska billiga snygga släta ringar o lägga lite mer krut på bröllopsringen. Det är väl ändå den som räknas mest eller?

    När det gäller kyrkligt vs borgligt måste du verkligen ha 2 alt. Jag tex skulle av princip aldrig gifta mig i en kyrka. Det är ju inte säkert att hon är medlem i svenska kyrkan, fast det krävs kanske bara att den ena är det? Men tänk om hon är troende inom nån annan religion då? Nä, två alternativ är nog ett måste.

    Fantastiskt blogg förresten – jag följer den med spänning!

  4. Skogstomtan Says:

    Aaron!
    Gift dig med någon som jag känner, eller se till att jag lär känna henne! Jag har kommit på en sådan megasuperbra möhippegrej som jag bara vill, vill, vill genomföra. Och du är den enda i min bekantskapskrets som ska gifta sig inom en snar framtid nu när mitt ena syskon och hans blivande fru beslutade sig för att köpa platt-tv och ta hunden till hundpsykolog istället för ringbyte.

  5. Märtha Says:

    Åhh vad roligt att läsa din blogg!!!

    Jag vill också gifta mig men har aldrig tänkt i dina banor. Det kanske är det man ska göra. Bara bestämma sig. jag kommer att följa med spänning. Hoppas du hittar någon som knockar dig medvetslös av förälskelse.

  6. Anonym Says:

    Är inte hela konceptet win or lose??? Är det inte lika bra att hoppa över hela inte gå i säng innan tredje daten stuket då och fria redan på andra daten förutsatt att du får till en sådan???

    Då kommer ju genast frågan vart ska du fria, hur (hoppandes bungy jump eller något annat våghalsigt..) måste säga att innan du bygger vidare på bröllopsplaneringen måste du nog fundera på den biten också, inte lätt…

    lycka till

Lämna en kommentar