På date

Som jag antydde i mitt förra inlägg ha jag varit på en date.

Den var inplanerad innan det här projektet satte igång, så det blev lite konstigt.
Jag tror inte att hon visste om den här bloggen. Vi kom aldrig till det samtalsämnet i alla fall men hon kan ju mycket väl bara inte velat ta upp det. En ganska rimlig reaktion tror jag.

Daten gick hur som helst inte så bra. Jag var gansak disträ, och funderade mest i banor som:
 – Skulle jag kunna gifta mig med henne?
 – Vore det rimligt att, med det upplägg jag har här, inleda en relation med den här tjejen?
 – Om jag inleder en relation med henne, hur ska jag i så fall hantera ett eventuellt; Nej, jag vill inte gifta mig?
och så vidare.

Det var trevligt, men vi kom inte så långt helt enkelt. Så efter sisådär tre timmar lallade jag hemåt, lagom såsig i huvet och försökte så gott jag bara kunde att göra en damage control inför jobbet dagen efter. Det gick inte bra alls, och jag satt hela dagen och halvsov.

Men jag kan inte ha gjort bort mig helt i alla fall. Jag fick ett gulligt SMS dagen efter.
Funderar på om jag ska hinta om den här bloggen, och se hur hon reagerar.

Det blir ingen bild på henne, inte nu i alla fall. Hon har ju inte sagt att det är ok. Men om ett tag kanske ni får se hur hon såg ut också.

16 svar to “På date”

  1. Karolin Says:

    Ja, jag vet inte vad skulle vara värst: Att få höra om killens bröllopsblogg från honom själv (psyko!) eller genom mina vänner…

    Hugget som stucket tror jag.

  2. Aaron Axelsson Says:

    Ja, jag är inne på samma typ av resonemang.
    Om jag inte berättar så kommer det ju att verka som att jag försökt dölja det för henne, vilket skulle kunna resultera i att hon tar det som att hon inte är giftasmaterial till exempel.
    Å andra sidan kan jag ju framstå som en riktig tok om jag berättar det. Och då kan man ju tycka att det är lika bra att bara fria, för det är ju så det kommer tolkas om jag berättar om det.

  3. Karolin Says:

    Om du inte hade berättat och därmed döljt det, så skulle jag nog tyckt att du var precis lika psyko som om du hade berättat, men antagligen hade jag tänkt att du i alla fall var smart nog att inte säga något. Vilket ju är en bra sak, all things considered.

    Men lurad kanske jag skulle känna mig. Jag skulle nog dessutom vara tvungen att omvärdera allt som du hade sagt och gjort fram tills att jag fick reda på det.

    Det ställer ju saker i ett helt annat ljus, om man säger.

    Mitt tips är alltså: Berätta inte- då verkar du i alla fall smart.

  4. Kenny Says:

    Berätta!
    Jag skulle nog berätta då hon i bästa fall ser det som att du gör en kul grej och inser allvaret först senare när du står på knä om ett år.

    Men problemet med att du träffar nån nu som du berättar för är ju att hon blir del i hela processen, förstör inte det mycket av det roliga i det här?

    hejja hejja, jag skulle nog berätta faktiskt. Men jag vetifan hur jag skulle lägga upp det.

    ”jo en grej till, jag ska gifta mig om ett år, du kan läsa om det på… hej då, syns imorgon!”

  5. anonym Says:

    låt oss anta att tjejen inte är helt bakom flötet.
    låt oss dessutom anta att hon lever på 2000-talet.
    ponera att hon blev lite nyfiken på filuren hon var på date med.

    hur stor tror du sannolikheten är att hon en dag får för sig att skriva in ”Aaron” och ”Axelsson” och ”blog” i sökfältet på google? 🙂

    Första träff: ”Aaron Axelsson Beskrivning: Skriver för tillfället tre bloggar […]”

    ”Bröllopsbloggen: Om min väg till äktenskapets varma tillvaro. En väg tidvis kantad av små kullar, tidvis av höga berg.
    URL: https://brollopsbloggen.wordpress.com/

    Mitt tips är alltså: Hon vet nog redan…

  6. Mia Says:

    Nej, säg inget. Det skulle kunna bli en väldigt konstigt känsla mellan er, tror jag, för det verkar ju som om du kanske kommer att träffa henne igen. Jag tror iof att det är ödet som bestämmer vem du kommer att gifta dig med och när! Folk kan få panik när man pratar om att stadga sig, det är ju liksom forever. Eller??

  7. MickeJ Says:

    Du är aningen desperat va? 😉

  8. Sara Says:

    Mycket svår fråga det här. Det finns ju definitivt både fördelar och nackdelar med bägge besluten! Har ni träffats tidigare, så hon känner dig lite? I så fall tror jag du skulle kunna berätta, så kan ni skratta åt det. Med risk för att det blir jäkligt stelt resten av den kvällen, och för att hon kanske kanske inte vill träffa dig igen.

    Men det är helt klart värre om hon får höra om det från någon annan. Tror jag. Om hon inte då tolkar det som att bloggen är helt oseriös. Fast det gör hon nog inte när du skrivit om er dejt i den.

    Så. Berätta och hoppas på det bästa!

  9. He-Man Says:

    Du ska definitivt berätta för henne om projektet. Men det behöver ju inte betyda att du friar till henne nu. Säg bara att du gärna vill hitta någon att gifta dig med, men att du fortfarande letar.

    Du är ju inte ännu så pass desperat så att du måste fira på första dejten. Du kan ju fortfarande inleda förhållanden som normalt. Däremot måste du hoppa ur så fort du inser att det inte finns någon giftermålspotential.

    Alltså: Fort in, fort ur. Gå vidare snabbt och osentimentalt. Skaffa gärna en standarduppsättning med kort som du kan lämna till dem: ”Det var trevligt att träffas, men jag tror inte du är giftasmaterial, så nu dumpar jag dig. Tack och hej!” På det sättet slipper du slösa tid på relationer som inte leder nånstans.

  10. Mia Says:

    Haha.
    Ja tala om för henne att du inte direkt är ute efter något meningsfullt förhållande eller att hon personligen betyder speciellt mycket för dig utan mer att du letar ett objekt som du snabbt kan gifta dig med innan du missar din deadline. Att hon bara är medel till ett mål.

    Det är nog ungefär så de flesta tjejer skulle höra saken. Ochvad som vore ännu värre vore att hitta det på nätet utan att han sagt något.

    Jag förstår inte överhuvudtaget hur man skulle kunna dejta en kille med alla nya känslor det innebär när man vet att han hela tiden går runt med en bestämd agenda i bakfickan. Spontaniteten och spänningen blir ju som bortblåst.

  11. Fröken Björn Says:

    Angående präst (om det nu skulle bli i kyrkan) så finns det ju bara ett alternativ. När mina bästa polare gifte sig så blev jag mäkta förvånad när Staffan stod framme vid altaret. Han är klockren, på alla sätt. Rekommenderas starkt. Sedan så vet han ju redan lite om vilken tok du är, så där kanske du kan få lite tips inför framtiden. Risken är väl dock tämligen stor att hon kommer lyckas få dig att inse vilken tok du är och då bara kommer kasta bort resten av ditt liv på det här, men det är väl en risk som du måste vara villig att ta antar jag.

  12. Sara Says:

    Jag tror att det bästa kanske är om du berättar om det, men förklarar för henne att du såklart inte är allvarlig utan att det är en kul grej du kör på nätet. Fråga om det är okej om du skriver om henne, eller om hon hellre vill bli utelämnad. Då kommer du nog runt de flesta problemen! Märker du sedan att det skulle kunna bli något med henne så kan du ju efter ett tag förklara att det faktiskt är på fullaste allvar, förslagsvis i samband med något slags frieri 🙂 Det är nog vad jag skulle ha gjort!

  13. He-Man Says:

    Du får det att låta som om det är något smutsigt med hans avsikter Mia. I själva verket är det väl massor av människor som går på dejt med målet att de vill gifta sig. För folk i åldern 35 och uppåt är det inte ens särskilt ovanligt att man gifter sig inom ett år från att man blir ihop.

    Aaron är bara lite mer ärlig med sina avsikter. Vissa människor har ju problem med ärliget och föredrar lite mer spel och ”spänning”, men jag tycker att Aaron bör applåderas för sin uppriktighet.

  14. Kapstads-Calle Says:

    Men horru, vad e det som hander egentligen?

    Aaron, en brollopsblogg, come on!

    Plus att du fyller ar idag ocksa, varfor haru inte sagt nat?

    Jag ar chockerad…

    ps.
    den 6e sep landar jag i lkpg, e du dar lr i sthlm da?
    ds.

  15. Kapstads-Calle Says:

    Aah, sorry for spammandet, men jag maste bara tillfoga lite saker…

    Ang kyrkor och dess anknytning till bruden eller om man ska satsa pa en utan anknytning rostar jag pa det senare…

    Jag har tre forslag pa underbara kyrkor;

    -Torsangs Kyrka, vackert belagen en mil utanfor borlange vid den underbara Dalalven,

    -Sundborns kyrka, nara hemmet for Carl Larsson och med de inspirerande vyer som fungerat som musa for hans verk,

    – och slutligen Stora Tuna Kyrka, vid kanten av den magnifika Tunastappen, en boplats med anor langt tillbaka…

    Ja, det ar ett visst tema pa forslagen, men hold on, Borlange ar inte sa valdans stort sa chansen att du faktiskt hittar ngn har uppe ar minimal.

    Middagen kor vi ute pa ngn maffig bygdegard en bit avsides, da kan inte ens de mest hormonstinna singlarna avvika under smatimmarna…
    Andra alternativ finns ocksa, herrgardar, fabodar, oar ( vore det inte fett om vigseln forrattades pa en angbat, pa vag ut till festplatsen liksom?)

    Och till skogsraet:
    Jodu, han finns pa riktigt 🙂

  16. Karolin Says:

    Det är klart att folk har den agendan i bakfickan utan att ha en blogg om saken, men man vill ju bli lurad, vill man inte?

    Jag vill i alla fall tro att det är jag som bestämmer åt mig, om det blir bröllop eller om det ens blir åka eller om det blir glass till efterrätt på första dejten, liksom att jag väljer. Nu blir det så uppenbart att Aaron betämmer åt de tjejjer han träffar, ”är du inte med ska du ut!”

    Jag säger fortfarande att du ska hålla snattran, JAG hade aldrig googlat min dejt, det gör man bara med ex som man fortfarande är kär i…

Kommentera

