Ett stort beslut

Mitt första inlägg här. Jag ska försöka förklara vad syftet med den här bloggen är och lite vem jag är.

Vi börjar med det sistnämnda, så ser vi var vi hamnar sen.

Ja, jag är 27 år snart. Jag har hyfsat många vänner, och för tillfället ett ganska stort antal bekanta. Sånt varierar ju lite över tid. Jag har ett bra socialt liv, och jag trivs överlag med min tillvaro.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte dricker, för det gör jag, men på en ganska sansad nivå. I alla fall om man ser till frekvensen. Jag röker inte, längre, men jag snusar.
Jag är 190 centimeter lång, väger nåt kilo för mycket, ser ganska bra ut.
Det sägs av några av mina vänner att jag lider av den så kallade ”konduktörsskräcken”. Det är en liknelse för att vara lite rädd för att binda sig.
Det bygger helt enkelt på tanken att man står dä på perrongen, väskorna är packade och man är redo att gå på tåget. Precis när man tar tag i handtaget på sin väska kommer konduktören ut på perrongen och ropar att det är dags att gå på. Skiträdd som man är för konduktörer släpper man såklart sin väska och lägger benen på ryggen. Inget förhållande där inte.
Jag hävdar att jag är sunt kräsen.

På sista tiden har jag kännt att jag har saknat två saker. Ett mål och en fru. Nu är det dags att slå ihop de två sakerna till en. Mitt mål är att skaffa mig en fru.

När detta skrivs är jag singel. Man kan tänka sig att det är det första jag ska ändra på. Jag är dock inte helt säker på det, men det kommer vi komma till inom en inte allt för avlägsen framtid.

Allt i den här bloggen kommer utspela sig inom en ganska snar framtid. Jag har nämligen satt en deadline på ett år för det här. Den går att spela lite med, men innan nästa sommar är över ska det här vara rott i hamn.

Till att börja med ska jag sätta igång med lite registreringar, grundfaktan och liknande saker. Efter det kommer jag att börja förklara mina tankar om det här ”projektet” lite mer ingående och självklart berätta om vad som händer i det. Inget ska lämnas ute, hur tarvligt det än kan vara.

Som de där bloggande bröderna skulle sagt:
Nu gör vi det här.

7 svar to “Ett stort beslut”

  1. problemet Says:

    Du är ju bara helt fantastiskt underbar!

  2. Matte Says:

    Fy fan vad rolig du är!
    behöver du en KBT-coach ställer jag naturligtvis upp:)

  3. [Förklarat] Says:

    Do it.

  4. Johanna Look Says:

    Fantastiskt Aaron! Jag känner ungefär samma sak, att jag vill ha en man. Jag hävdar också att jag är sunt kräsen. Tyvärr går du bort eftersom du spillde ett glas rött i min systers säng (och inte i min). Skämt åsido, jag önskar dig all lycka till! Ska bli intressant att följa din väg. =)

  5. Katrin Says:

    Herregud. Jag fick höra att min femårsplan för ett ordnat liv var tokigt, men detta är ju värre 🙂 Helt underbart! Lovar att vi ska gör allt för att hjälpa dig här ifrån Skåne.

  6. Karolin Says:

    Hahahaha! Oj oj! Men du, om du ska vara gift inom ett år måste du dessutom börja planera själva vigseln och festen NU, sånt tar tid…

    Men du kanske satsar på förlovning med datum satt.

    Lycka till, det här är det konstigaste nån jag känner har gjort (förutom en del saker som man inte kan säga högt).

  7. Ola J Hedin Says:

    Åååh, jag visste att jag borde ha blivit pastor! Tänk att få viga dig, Aaron, det vore ju suveränt roligt!

Kommentera

